Islamska Zajednica Bošnjaka u Finskoj

Es-selamu alejkum! Dobrodošli na stranice Islamske Zajednice Bošnjaka u Finskoj

20.08.2010.

DAREŽLJIVOST U RAMAZANU

DAREŽLJIVOST U RAMAZANU

Braćo i sestre!

Darežljivost je jedna od najljepših duhovnih osobina čovjeka. Mnogobrojni su oblici i načini međusobnog darivanja ljudi. Samo oni koji s radošću darivaju, osjećaju slast takvih plodova još na ovome svijetu. Oni koji tako čine u srcima, uzgajaju plemenito bilje koje će ih liječiti kada se tamni oblaci nadviju nad njihovim životima. A ako dođu teški dani, dobročinitelji će osjetiti kako ih sreća ispunjava, kako se na njihovu dušu spušta spokoj i olakšanje. Činjenje dobra je poput mirisa; koristi i onome ko ga nosi, onome ko ga prodaje i ko ga kupuje. Sve što ljudi čine, čine za sebe jer, svako dobročinstvo bit će mu višestruko uzvraćeno.

Allahov Poslanik kaže: “Dobra djela čuvaju čovjeka od nesreće i zlih posljedica. Milostinja koja se daje tajno, ublažava Allahovu srdžbu. Pažnja koja se iskazuje prema rodbini produljuje život. Svako dobro djelo smatra se sadakom.” (Taberani)

Ramazan je prava prilika za darežljive, jer je to mjesec sveopćeg dobra. Allah ljude najviše dariva u ovom mubarek mjesecu. U prvoj trećini ramazana Allah dariva Svoju milost, u drugoj trećini oprost od grijeha, a u trećem dijelu ramazana Svoju zaštitu od džehennemske vatre. Uzvišeni Allah je upravo u ramazanu, u noći Lejletul-kadr, podario čovjeku Svoju Uputu. Bio je to početak objave Kur'ana. Milostivi Allah, učinio je ramazansko vrijeme izuzetnim i posebnim. To je vrijeme kada se ljudska srca oslobađaju škrtosti i postaju otvorena. Post suzbija želju za gomilanjem imetka, odnosno čini ljude velikodušnim i potiče ih na suosjećanje sa slabim i nemoćnim. U ovom mjesecu čovjek najviše čini sedždu. A kada čini sedždu, onda je najbliže Allahu. Kada je čovjek blizu Allahu, blizu je i ljudima, a tada  su ljudska srca najdarežljivija. Kaže Resulullah, s.a.v.s.: “Darežljiv čovjek blizak je Allahu i ljudima; blizu je Dženneta, a daleko od vatre. Škrt čovjek je daleko od Allaha i daleko od Dženneta, a prikučen vatri džehennemskoj. Darežljivi neznalica bliži je Allahu od pobožnog tvrdice.” (Tirmizi) Zbog svega navedenog, i naša darežljivost treba da dođe do izražaja posebno u ovim ramazanskim danima.

Brojni su kur'anski ajeti koji nas podstiču da trošimo svoje imetke  za misiju vjere kao i ispomoć onima koji su siromašni i nezbrinuti. Imetak koji se nađe kod vjernika Allahov dar i blagodat. Allah obasipa ljude ni'metima iz Svoga obilja i dobrote. Zbog toga Allah zahtijeva od vjernika da na dar uzvrate uzdarjem, tako što će dijeliti od onoga što imaju. Na taj način se vjernici oslobađaju škrtosti i izgrađuju svoju dobrotu, solidarnosti i plemenitosti. To je najljepši način iskazivanja zahvalnosti za darovana dobra.

Uzvišeni Allah nas upozorava: Ne drži ruku svoju stisnutu, a ni posve otvorenu, da ne bi prijekor zaslužio i bez ičega ostao. Gospodar tvoj pruža obilnu opskrbu onome kome hoće, a i ograničava je, jer zna i vidi robove Svoje. (El-Isra', 29-30)

Darivanjem se čovjek najuspješnije liječi od sebičnih strasti, i straha od bijede i siromaštva. Allahov Poslanik je primjer darežljivosti i ljudskog dobročinstva. Nikada nije odbio nekoga ko bi od njega nešto tražio, niti se srdio na onoga ko bi od njega nešto molio. Pozivao je darežljivosti i časti, a korio škrtost i suzdržanost u udjeljivanju. Njegova hrana bila je pristupačna svima, negove ruke su bile blagodarne, njegova prsa prostrana, ćud blaga, a lice nasmijano. Njegovo dobročinstvo se prelivalo na ljude oko njega. Često je govorio svojim ashabima da je “darežljiv čovjek draži Allahu od pobožnog.” (Tirmizi) Jedne prilike rekao je okupljenim ashabima: “Svaki musliman dužan je da udjeljuje.” - A ako nema, Allahov Poslaniče?-, upitaše. “Pomoći će na bilo koji način onome kome je pomoć potrebna”, odgovorio je. - A ako ni to ne može, Allahov Poslaniče?-, upitaše ponovo ashabi. Odgovorio je: “Neka radi ono što je dobro i neka se suzdržava od zla, to je za njega sadaka.” (Buhari)

“Darežljivost je jedno od džennetskih stabala čije se grane spuštaju i na ovaj svijet, pa ko se uhvati za jednu od njegovih grana ona će ga uvesti u Džennet. Škrtost je jedno od džehennemskoh stabala, čije se grane spuštaju i na ovaj svijet, pa ko se uhvati za jednu njegovu granu ona će ga uvesti u Džehennem.” (Bejheki)

Pripovijeda se da je Allahov Poslanik jedanput našao nekog čovjeka da se drži za zastor Kabe i moli za oprost svojih grijeha. On ga upita kakav mu je grijeh, na što mu ovaj odgovori: - Moj grijeh je veći nego što ga mogu izreći.- Muhammed, a.s., ga je nekoliko puta pitao, da nije ovo ili ono, a on mu je svaki put odgovarao da je još i veći nego što Muhammed, a.s., misli. Na koncu je rekao da je on bogat čovjek, ali da mu je jako teško kad mu dođe siromah da zatraži pomoć i da ga to peče u grudima kao vatra. Muhammed, a.s., mu je na ove njegove riječi rekao: “Udalji se od mene, da i mene ne zhvati vatra. Tako mi Onoga ko me je odlikovao poslanstvom i poslao me da povedem svijet pravom stazom, kad bi hiljadu godina suznih očiju molio, a ostao takav kakav si, okusio bi džehennemsku vatru.”

Slijedeći primjer Poslanika, skoro da nema ni jednog ashaba koji nije za svoga života uvakufio nešto od svojih nekretnina na trajno korištenje zajednice muslimana. Uglavnom su to bila najljepša i njima najdraža zemljišna dobra. Na ovakve postupke navodile su ih Allahove riječi iz Kur'ana časnog: Nećete postići zadovoljstvo sve dok ne budete dijelili ono što vam je najdraže... (Alu 'Imran, 92) Međutim, i druge vidove darivanja u životnu praksu muslimana uveo je Allahov Poslanik, Muhammed, a.s.

Neka darivanja islam je učinio obaveznim onima koji za to ispunjavaju uslove, kao što su:  zekat i sadekatul-fitr. Allahov Poslanik kaže: “Davanje zekata neće nikada umanjiti imetak.” (Taberani) Naprotiv, izvršenje obaveze zekata uzrokuje rast imovine. Dajući imovinu siromašnim i onima koji su je potrebni, ona se stavlja u promet, i tako ispunjava svoju osnovnu svrhu. Allah, dž.š., kaže: Što god vi udijelite, On će to nadoknaditi, On najbolje opskrbljuje. (Sebe', 39) Sadekatul-fitr je obaveza (vadžib) svakom slobodnom muslimanu koji posjeduje nisab, to jest, toliko imovine koja pretiče preko njegovih svakodnevnih potreba. To je ramazanska manifestacija lične brige za misiju islama na našim prostorima davanjem svojih vitara i zekata u Fond “Bejtul mal”. Time učvršćujemo našu Zajednicu.

Ramazan je vrijeme kada se trebamo obazrijeti oko sebe i vidjeti ima li naša zajednica kakvu korist od nas i da li mi svoje imovinske dužnosti izvršavamo na pravilan način. “Muslimani moraju uraditi svoj dio zadaće kako bi od života jednih pored drugih došlo do života jednih sa drugima, pa do života jednih za druge”. (M. W. Hofman) Allah nagrađuje prema nijetu i uloženom trudu. Daje se onoliko koliko se dužno i koliko se može. Kakva je korist od naših ibadeta, kao što su namaz i post, ako su u nama usahnuli, ili potpuno zamrli osjećaji za islam, za solidarnosti, ako se razmećemo u izobilju i obilnim iftarima, dok nam je vjera i misija ugrožena i dok drugi pate i gladuju. Muhammed, a.s., kaže da je Uzvišeni Allah rekao u hadis-i kudsijji: “Moj robe dijeli, a Ja ću tebi dati.” (Buhari, Muslim) Duhovno bogatstvo nije nešto što se ne da provjeriti. Naprotiv! Njegovi plodovi su očiti u materijalnom svijetu.

Sa duhovnom stagnacijom muslimana, blijedila je potreba da se nešto uvakufi, ili daruje. Prevelika naklonost ovosvjetskim materijalnim dobrima navodi ljude na pretjeranu škrtost. Allah u Kur'anu upozorava: Šejtan vas plaši neimaštinom i navraća vas da budete škrti, a Allah vam obećava oprost i nagradu Svoju; Allah je neizmjerno dobar i sve zna! (El-Bekare, 268) Allahov Poslanik je jednom prilikom upitao ashabe: “Kome od vas je draži imetak njegovih nasljednika nego njegov lični imetak?” - Božiji Poslaniče, nema niko među nama da više voli tuđi imetak nego svoj, - odgovoriše ashabi. Poslanik dodade: “Čovjekovo je od imetka ono što potroši u dobročinstvo, a sav preostali imetak nije njegov, nego njegovih nasljednika.” (Buhari i Muslim) Zato nam je dužnost da za života daruje koliko može. Svjedoci smo sudskih sporova oko  naslijeđa. Tada, umrlog skoro da niko i ne pominje, pogotovo ne po lijepom. Zbog toga je razumno da se o sebi na vrijeme pobrinemo.

Mi živimo u vremenu ekonomske krize i sve izraženije podjele ljudi na bogate i siromašne, što povećava i našu međusobnu otuđenost i udaljavanje jednih od drugih. Ovo je vrijeme kada bogati i moćni imaju priliku da pokažu svoju ljudskost, plemenitost i islamsku zrelost. Trebamo znati da smo svi mi, u odnosu na Allaha siromasi i da ovisimo o Njegovoj dobroti i pomoći. Allahovo je sve što je na nebesima i što je na Zemlji! (El-Bekare, 284) Kada dajemo, dajemo samo ono što je nama dato, dakle, ne dajemo svoje, nego tuđe. Ipak, za sve što darujemo, mi dobivamo višestruku Božiju nagradu. Ne zaboravimo da je prava darežljivost samo onda kada dajemo bez primisli o zahvali ili vlastitoj koristi. Kad dajemo i pri tome očekujemo zahvalnost, mi ne darivamo nego pozajmljujemo. Sreća je u darivanju i primanju, a ne u zadržavanju i otimanju. Neka se svako od nas, u ovim mubarek danima, provjeri na vagi darežljivosti, vidjet će koliko je otvorio svoje srce i koliko je sretan.

 

Gospodaru naš, podari nam još više iz Svoga obilja, duhovnog i materijalnog; učini nas tako darežljivim, da sa radošću darivamo i zahvalnošću dar prihvaćamo; podari nam bereket u imetcima našim, porodicama našim i budi zadovoljan sa postupcima našim. Amin!                                                                                                                                                                           

Šefko Sulejmanović

15.11.2009.

Obavijest o Bajram-namazu i kurbanima

Hadžili/Kurban Bajram je pred nama...

 

Ove godine, ovim povodom, u saradnji sa našim Bošnjacima iz Narpesa, Vaase, Malaksa i ostalih mijesta u ovom kraju, Bajram namaz će se klanjati u Narpesu na adresi Yttermark söff. Obavještavamo sve zainteresovane koji su u mogučnosti da iskoriste ovu priliku i odazovu se ovoj kurban bajramskoj svečanosti i zajedničkom klanjanju Bajram namaza. Bajram namaz će se, ako Bog da, klanjati u petak, 27.11.2009 god., sa početkom u 10 sati i 15 minuta.

 

Bajram šerif mubarek olsun!

 

Istovremeno, zahvaljujemo svima onima koji su svoje kurbane uplatili preko Islamske Zajednice Bošnjaka u Finskoj i molimo Allaha dž.š. da ukabuli/primi sve vaše/naše kurbane. Amin! Pozivamo sve one koji to još nisu učinili a žele, da to što prije učine jer je preostalo malo vremena. Uplate se vrše do 20.11.2009.

18.10.2009.

EUROPSKA HUTBA

 

EUROPSKA HUTBA

REISU-L-ULME DR. MUSTAFE CERIĆA


Povodom 11. jula, 2009.

Dan sjećanja Europske Unije na srebrenički genocid

 

Draga braćo i sestre,

Dolazak islama u Europu je prirodna stvar kao što je i dolazak judaizma i kršćanstva. Nijedan vjerovjesnik Božji nije porijeklom iz Europe.

Prema tome, nijedna vjera u Europi nema pravo prvenstva na temelju geografije. Sve tri ibrahimovske tradicije – judaizam, kršćanstvo i islam pripadaju Europi pa stoga Europa ima pravo, odnosno obavezu da ih tretira kao svoje.

Islam je došao u Europu kroz dvoja vrata: kroz vrata iberijskog poluotoka u osmom stoljeću i balkanskog poluotoka u četrnaestom stoljeću.

Osam stoljeća islamskog prisustva u Andaluziji, Španiji, proizvelo je jedinstvnu tradiciju međureligijske i međukulturne tolerancije kao i akademsku slobodu koja je uveliko pomogla Europi na njezinom putu ka humanizmu i renesansi.

Nažalost, ideja andaluzijske tolerancije nije preživjela europsku povijest.

Allahovom milošću, islam je preživio na balkanskom poluotoku unatoč teškoćama kojima su muslimani bili izloženi tokom zadnjeg stoljeća od kojih je najbrutalniji bio genocid u julu 1995. god. u bosanskom gradu Srebrenica, koji je u to vrijeme bio zaštićena zona shodno rezoluciji Vijeća Sigurnosti Ujedinjenih Nacija.

Za nekoliko dana brutalnog napada više od 8.000 muslimana – starijih osoba i dječaka, koji su tražili spas u oblasti pod kontrolom Zaštitnih Snaga Ujedinjnih Nacija (UNPROFOR), masovno su poubijale srpske vojne snage pod komandom generala Ratka Mladića te paravojnih jedinica, uključujući i srbijanske neregularne policijske jedinice koje su prešle na bosansku teritoriju iz Srbije.

Blizu 25.000 žena, djece i starijih osoba nasilno su deportovani, što predstavlja najveći čin ratnog zločina u Europi od Drugog svjetskog rata.

Zbog toga, Europski Parlament je smatrao da je institucionaliziranje 11. jula kao dan sjećanja najbolji način da se iskaže poštovanje prema žrtvama srebreničkog genocida.

Otuda je Europski Parlament sa većinom od 565 glasova usvojio rezoluciju 15. januara, 2009. god. o Srebrenici kojom se poziva na sjećanje i poštivanje žrtava zločina; kojom se izražava sućut i solidarnost sa porodicama žrtava, od kojih veliki broj još živi u neizvjesnosti u vezi sa sudbinom njihovih rođaka; kojom se ukazuje da se ovaj neprestani bol uvećava neuspjehom da se odgovorni za zločine privedu pravdi.

Također, Europski Parlament poziva Europsko Vijeće i Europsku Komisiju da na odgovarajući način obilježi godišnjicu srebreničko-potočarskog genocida tako što će podržati rezoluciju Europskog Parlamenta da se 11. juli proglasi danom sjećanja na srebrenički genocid u svim državama članicama Europske Unije, kao i da se pozovu sve države zapadnog Balkana da urade isto.

Žrtve srebreničkog genocida su svjesne da se prošlost ne može promijeniti, ali cijene što im se priznaje bol i patnja od strane Europske Unije kao znak da se genocid neće više ponoviti nigdje i nikome.

Ne samo muslimani u Europi, već svi ljudi dobre volje cijene što životi nevinih bosanskih dječaka nisu zaboravljeni i nisu pali uzalud. To je upravo ono što nam Kur'an Časni preporučuje da kažemo:

Gospodaru naš, podaj nam ono što si nam obećao po vjerovjesnicima Svojim i na Sudnjem danu nas ne osramoti! Ti ćeš, doista, Svoj obećanje ispuniti. I Gospodar njihov im se odazva: - Nijednom trudniku između vas trud njegov neću poništiti, ni muškarcu ni ženi – vi ste jedni od drugih. Onima koji se isele i koji budu iz zavičaja svoga prognani i koji budu na putu Mome mučeni i koji se budu borili i poginuli, sigurno ću preko rđavih djela njihovih preći i sigurno ću ih u džennetske bašče, kroz koje će rijeke teći, uvesti; nagrada će od Allaha biti. – A u Allaha je nagrada najljepša (Kur'an, 3: 194-195).

To je upravo naša namjera – da pozovemo sve džamije u Europi, kao i sve ljude dobre volje da se pridruže našoj dovi (molitvi) na dan 11. jula u podnevsko vrijeme kada ćemo u Potočarima dženazu-namaz klanjati i pokopati, nažalost samo dijelove posmrtnih ostataka, stotine nevinih muslimanskih dječaka i starijih osoba.

O čovječe, ko god da si i ma gdje da si - sjeti se Stvoritelja koji nas je sve stvorio od jednog muškarca i jedne žene tako da možemo svi iskreno učiti ovu dovu (molitvu):

Gospodaru naš,

ne dopusti da nas zavara uspjeh

niti poraz baci u očaj.

Podsjećaj nas stalno da je neuspjeh iskušenje

koje predhodi uspjehu.


Gospodaru naš,

nauči nas da je tolerancija najveći stupanj moći,

a želja za osvetom prvi znak slabosti.


Gospodaru naš,

ako nam uzmeš imetak, ostavi nam nadu.

Ako nam ne podariš uspjeh,

podari nam snagu volje da savladam poraz,

a kada nam uzmeš blagodat zdravlja, podari nam blagodat vjere.


Gospodaru naš,

kada se ogriješimo o ljude, podari nam snagu izvinjenja,

a kada se ljudi o nama ogriješe, podari nam snagu oprosta.


Gospodaru naš,

ako mi zaboravim Tebe, nemoj Ti zaboraviti nas!


Molimo Te, Bože, da tuga bude nada,

da osveta bude pravda,

da majčina suza bude molitva

da se više nikada i nikome ne ponovi Srebrenica. Amin!

 

18.10.2009.

EUROPEAN KHUTBA

By
Raisu-l-ulama Mustafa Cerić

Grand Mufti of Bosnia


On the Occasion of 11th of July, 2009The day of Commemoration

of the Srebrenica genocide all over the European Union



Dear Brothers and Sisters,



The arrival of Islam in Europe is as natural as the arrival of both Judaism and Christianity. None of the messengers of God are of the European origin.


Hence, no one has the right to claim the priority of his/her faith of the land of Europe. All three Abrahamic traditions – Judaism, Christianity and Islam belong to Europe and thus Europe has the right, nay, an obligation to treat them as its own.


The arrival of Islam into Europe has come via two main gates: the gate of the Iberian Peninsula in the 8th century and the Balkan Peninsula in the 14th century.
Eight centuries of the Islamic presence in Andalusia, Spain, have produced a unique tradition of religious and cultural tolerance as well as academic freedom which has greatly helped Europe on its way to humanism and renaissance.


Unfortunately, the idea of the Andalusian tolerance did not survive the European history.


By the grace of Allah, Islam did survive in the Balkan Peninsula despite the hardship which the Muslims have witnessed over the last century the most difficult one being genocide in July 1995 in the Bosnian town of Srebrenica, which was at that time a Protected Zone by a United Nations Security Council Resolution.


During several days of carnage more than 8 000 Muslim men and boys, who had sought safety in this area under the protection of the United Nations Protection Force (UNPROFOR), were summarily executed by Serb forces commanded by General Mladić and by paramilitary units, including Serbian irregular police units which had entered Bosnian territory from Serbia.


Nearly 25 000 women, children and elderly people were forcibly deported, making this event the biggest war crime to take place in Europe since the end of the Second World War.


Therefore, the European Parliament thought it appropriate that the institutionalisation of the 11th of July as a day of remembrance is the best means of paying tribute to the victims of the Srebrenica genocide.


Thus, with the majority vote of its 565 members the European Parliament has adopted the resolution of 15 January 2009 on Srebrenica whereby it commemorates and honors all the victims of the atrocities; expresses its condolences to and solidarity with the families of the victims, many of whom are living without final confirmation of the fate of their relatives; recognizes that this continuing pain is aggravated by the failure to bring those responsible for these acts to justice.


Also, the European Parliament calls on the Council and the Commission to commemorate appropriately the anniversary of the Srebrenica-Potočari act of genocide by supporting Parliament's recognition of 11 July as the day of commemoration of the Srebrenica genocide all over the EU, and to call on all the countries of the western Balkans to do the same.


The victims of Srebrenica genocide are aware that the past cannot be changed, but they appreciate the recognition of their pain by EU as a good sign that genocide will not be repeated in the future to anyone.


Not only Muslims in Europe, but all people of good faith are also appreciative of the fact that the lives of innocent boys of Bosnia were not in vain. It is exactly what the Holy Qur’an teaches us to say:


O our Sustainer, grant us that which Thou hast promised us through Thy apostles, and disgrace us not on Resurrection Day! Verily, Thou never failest to fulfill Thy promise! And thus does their Sustainer answer their prayer: - I shall not lose sight of the labour of any of you who labours [in My way], be it man or woman: each of you is an issue of the other. Hence, as for those who forsake the domain of evil, and are driven from their homelands, and suffer hurt in My cause, and fight [for it], and are slain - I shall most certainly efface their bad deeds, and shall most certainly bring them into gardens through which running waters flow, as a reward from God: for with God is the most beauteous of rewards (Asad, 3:194-195)


And this is exactly what we would like to ask all the mosques in Europe today as well as all the people of good faith to join us in our prayer on the 11th of July in the noontime in Potočari where only parts of hundreds of innocent Muslim men and boys will be buried. This prayer is our hope that our future shall be better than our past and that our children shall not have fear of genocide.


O Man, whoever you are and wherever you might be, remember God who created us all in the same way and the same sway so that we all might say our honest prayer:


Oh God

Do not let success deceive us

Nor failure takes us to despair!

Always remind us that failure is a temptation

That precedes success!


Oh God

Teach us that tolerance

Is the highest degree of power

And the desire for revenge

The first sign of weakness!


Oh God

If you deprive us of our property,

Give us hope!

If you grant us with success,

Give us also the will to overcome defeat!

If you take from us the blessing of health,

Provide us with the blessing of faith!


Oh God

If we sin against people,

Give us the strength of apology!

And if people sin against us,

Give us the strength of forgiveness!


Oh God

If we forget Thee,

Do not forget us!


Oh God

May grief become hope!

May revenge become justice!

May mother's tears become prayers!

That Srebrenica never happens again!

To anyone, anywhere!

 

04.10.2009.

Vjeronauka za djecu

Obavještavamo roditelje i djecu u Helsinkiju da se časovi vjeronauke na bosanskom jeziku održavaju nedjeljom sa početkom u 12:00 sati – i traju do 15:00 sati, u dijelu Helsinkija pod nazivom Kontula, u prostorijama Lahio kontulaasema, prijašnja Nordea pankki. Prostor je između prodavinice Tiimari i apoteke.

22.09.2009.

Obrasci/formulari (lomakeet) za registraciju clanova

Obrasci/formulari (lomakeet) su na linkovima:

Lataa tulostettavat lomakkeet
12-17 -vuotiaan suostumus uskonnolliseen yhdyskuntaan liittymiseen / eroamiseen uskonnollisesta yhdyskunnasta (pdf)
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk_1_68a_p010806_/index.html  

Lataa tulostettavat lomakkeet
Uskonnolliseen yhdyskuntaan liittyminen (pdf)
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/lomakkeet/maist_vrk_1_71a_p010806_/index.html  

Uputstva se nalaze na samim obrascima, na finskom jeziku.
I druge obrasce i uputstva vezano za vjerske aktivnosti mozete vidjeti na linku:
 
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asiointi_ja_lomakkeet/?topicId=560
 
Isprintajte obrasce, popunite, potpisite i posaljite nam ih jednim o dva nacina:
 - popunjene obrasce skanirati i poslati zakacene na e-mail: izb.fin@gmail.com  
 - popunjene obrasce poslati postom na adresu:
    IZB u Finskoj
    Humikkalantie 101 B 10
    00970 HELSINKI

 Jos uputstava na finskom:

Kun perhe liittyy jäseneksi islamilaiseen yhdyskuntaan, jokaisen aikuisen on täytettävä oma hakemus kahtena kappaleena. Lapset merkitään joko molempien tai toisen vanhemman lomakkeeseessa, mutta 12-17 vuotiaiden lasten tulee täyttää sen lisäksi suostumus ja allekirjoittaa se, että heidät liitetään perheen kanssa jäseniksi.

22.09.2009.

Čestitka

Povodom Ramazanskog Bajrama...

BAJRAM ŠERIF MUBAREK OLSUN!

Isto tako...

U nedjelju je obavljen Ramazanski bajram namaz u Raisiu uz prisustvo velikog broja nasih Bosnjaka a i drugih. Sve cestitke za dobro organizovan kao i pripremljen prostor i docek svih prisutnih, zasluzuju sve pohvale i cestitke nasi vrijedni Bosnjaci u Raisiu i Turku. Molimo Allaha dz.s. da ih nagradi najboljom nagradom iz svoje riznice. Amin! Preporucujemo i pohvaljujemo ovu i ovakvu praksu organizovanja centralnih Bajramskih svecanosti. Takodje ovi nasi vrijedni Bosnjaci su organizovali svake sedmice sami sebi prostor i vrijeme u dane vikenda da bi poducavali djecu Islamu. Aferim Bosnjaci Raisia. Molimo Allaha dz.s. da i drugi uzmu pouku i pocnu svoje aktivnosti provoditi na ovaj nacin. Amin! Divna je i predivna atmosfera bila. Hvala vam ponovo, Allah vas nagradio. Amin!


Imam Aziz ef. Šabiċć

16.09.2009.

Bajram namaz ovaj puta u Raisiu

Obavjestavamo sve zainteresovane da Islamska zajednica Bosnjaka u Finskoj ove godine za Ramazanski Bajram (u saradnji sa nasim Bosnjacima, clanovima IZB u Finskoj iz Raisia) organizuje zajednicko klanjanje Ramazanskog Bajram namaza u Raisiu. Adresa prostora je: Tornikatu 9 (iza najvece zgrade u Raisiu). Bajram namaz ce mo klanjati (ako Bog da) u nedjelju 20.09.2009, sa pocetkom u 8.00 sahati.

Pozivamo sve nase Bosnjake (a i druge), da nakon Bajram namaza, svojim prisustvom uvelicaju i nasu Bajramsku svecanost. Dobro dosli!

BAJRAM SERIF MUBAREK OLSUN!

06.09.2009.

Sadekatul-fitr

Sadekatul-fitr (zekatul-fitr) ili vitre za Finsku su 10 eura po osobi i mozete ih uplatiti na ziro racun Islamske Zajednice Bosnjaka u Finskoj:

208418 – 40977
SUOMEN BOSNIALAINEN ISLAM-YHDYSKUNTA

uz naznaku / viesti: SADEKATUL-FITR (i ime i prezime uplatioca).

Radi dostavljanja apoena za uplaceni sadekatul-fitr javite i svoju adresu na e-mail:

izb.fin@gmail.com  

Molimo Allaha dz.s. da nam svima ukabuli/primi dobra djela.

06.09.2009.

ZEKAT - POTVRDA VJERE I TEMELJ DUHOVNOG, MENTALNOG I MATERIJALNOG PROČIŠĆENJA I STABILNOSTI

 

Hvala Uzvišenom Allahu koji nam život i opskrbu daje i otvara naša srca prema onima kojima je pomoć potrebna, štiteći nas od škrtosti, pohlepe i bezosjećajnosti. Neka je Allahov blagoslov i spas na našeg uzora i poslanika, Allahovog miljenika, Muhameda, koji nam svojim primjerom pokaza putokaz za spas i sreću na ovom i na budućem svijetu.

Zekat je pojam čije je ispravno razumjevanje i primjena od krucijalne važnosti kako za muslimana kao pojedinca tako i za cjelokupnu zajednicu muslimana. Nažalost, mali je broj savremenih muslimana koji taj pojam razumjevaju na odgovarajući način. Šta u stvari znači taj pojam i koliko je on značajan pokušaćemo dijelom da pojasnimo i u ovoj hutbi. Riječ zekat je arapska riječ koja označava čišćenje, rast, napredovanje. Zekat je jedan od pet stubova islama i označava čišćenje imetka od nečistoća kao pripreme za njegov rast, napredak i uvećavanje. Sa šerijatskog aspekta, zekat podrazumjeva određeni dio imovine koju, u skladu sa Allahovim propisima, treba distribuirati među kategorijama ljudi koji imaju određenu potrebu. Također, ta riječ označava i sam čin davanja ili izdvajanja dijela imovine. Određeni islamski učenjaci, tumačeći značenje riječi zekat, kažu da je dio imovine koji se daje u skladu sa ovom islamskom obavezom nazvan zekatom upravo zato što on uvećava imovinu iz koje je izdvojen i štiti je od propadanja i uništenja.Također, većina učenjaka se slaže da zekat ima višestruke efekte, pa tako pomenuto čišćenje i napredovanje se ne odnosi samo na imovinu, nego i na osobu koja daje zekat, čisteći i njegovu dušu, kao i na osobe koje primaju zekat, temeljeći to mišljenje na Kur'anskom ajetu iz sure Tevbe:


Uzmi od dobara njihovih zekat da ih njime očistiš i blagoslovljenim učiniš...' (et-Tevbe, 103.)


Gledano iz ugla većine zekatnih obaveznika, danas, vidljiv i naglašen je samo njihov čin davanja kao čin finansiranja i odricanja od dijela imovine. Međutim, kao što to, na temelju citiranog ajeta, i jedan od najpoznatijih savremenih islamskih učenjaka Jusuf El-Kardawi u svom Fikhu-l-zekatu kaže, islam ne gleda na davaoca zekata kao puki izvor sredstava ili finansijera, već kao osobu kojoj je stalno potrebno duhovno i materijalno pročišćenje i blagoslov.


U navedenom ajetu, kao i na još jedanaest mjesta u Kur'anu za zekat se koristi pojam sadakah ili plural te riječi sadakat. Također, u hadisima Muhammeda alejhi selam riječ sadakah se vrlo često javlja kao sinonim riječi zekat, pa je Muhamed alejhi selam i prilikom poznatog slučaja, davanja uputa ashabu Muazu ibn Džebelu, kada ga je slao za namjesnika u Jemen rekao između ostalog:


''Obavijesti ih da je Allah propisao zekat (sadaqah) na njihovu imovinu da bude uzet od njihovih bogatih i dat njihovim siromašnim.''


Riječ sadekah je izvedena iz riječi sidk što u arapskom jeziku označava istinitost, povjerljivost, a jedno od značenja joj je i potpuna predanost u potvrđivanju vjere svojim djelima. Jedan od poznatih islamskih učenjaka, Wahidi, kaže da sadaka (sadeqah) označava davanje određene robe ili novca, u ime Boga, kao izražavanje potpune vjere i potvrde vjerovanja u proživljenje i drugi svijet. Muhammed alehi selam je jednom prilikom rekao da je sadaka dokaz i potvrda. (Muslim) U islamskim izvorima pominje se nekoliko vrsta sadake. Tri vrste sadake su općepoznate, dok su samo dvije općeprihvaćene kod muslimana u Bosni i Hercegovini. Općepoznate i prihvaćene sadake su sadekatu-l-fitr ili u našem narodu poznate kao vitre i obična sadaka. Sadekatu-l-fitr je pritvrđeni sunnet, praksa Muhameda alejhi selam, i ta sadaka se daje samo u toku mjeseca ramazana. Druga, obična sadaka, daje se tokom cijele godine i ona nema stepen obaveze već dobrog djela za koje će musliman biti adekvatno nagrađen. Treća sadaka, koja se također može dati u toku cijele godine, a koja posebno kod muslimana u Bosni i Hercegovini, nije dobila odgovarajuće mjesto, je i najvažnija sadaka, koja ima stepen farza, stroge obaveze za muslimana i jednog od pet šartova islama. Intersantno je istaći da i obična sadaka, a posebno sadekatu-l-fitr zauzimaju mnogo važnije mjesto u životu muslimana u Bosni i Hercegovini od pomenute obavezne sadake, zekata. Iako prakticiranjem sve tri vrste sadake musliman pokazuje prisustvo imana u sebi i blagodati koje iman sa sobom donosi i potvrđuje svoju pripadnost islamu, bez prakticiranja treće i najvažnije sadake ta potvrda nije potpuna i validna. Pohvalno je to što muslimani u Bosni i Hercegovini tradicionalno imaju jak osjećaj za sadaku i sadekatu-l-fitr, ali je u isto vrijeme i nelogično da u našoj bliskoj prošlosti i sadašnjosti iz tradicije se, kod velikog broja muslimana, gubi i najvažnija vrsta sadake. Možda je odgovor u tome da za ispunjavanje treće vrste sadake je potrebno više napora, studioznijeg pristupa i većeg stupnja odgovornosti, a sigurno i izdvajanja više sredstava iz imetka.


Budući da ništa na ovom svijetu nije slučajno, nije slučajno ni to da Uzvišeni Allah koristi ova dva pojma zekat i sadaku (sadeqah) za označavanje jednog od pet stubova islama. Uzimajući u obzir činjenicu da se kroz pojam zekat naglašava čišćenje, rast i napredovanje, a kroz pojam sadaka (sadeqah) naglašava potrda i dokaz vjere jasno je da uporedo sa čišćenjem i napretkom, stalno nam je potrebno i potvrđivanje našeg islamskog identita. Samo onaj ko na odgovarajući način ispunjava obavezu davanja zekata postiže to.


Kao što smo napomenuli zekat u osnovi ne znači samo materijalno nego i pročišćenje i napredak osoba na psihološkom planu. Preduslov za sam čin čišćenja imetka je duhovno i mentalno pročišćenje i sva tri pomenuta čišćenja su uzajamno povezana. Samo onaj ko je duhovno i mentalno čist i stabilan neće sebi dozvoliti da postane rob svog imetka i da ga taj imetak odvede u propast, a samo onaj ko prakticira čišćenje svog imetka zauzvrat dobija zaštitu od duhovnih devijacija kao što su škrtost , bezosjećajnost i pohlepa. Samo onom zekatnom obavezniku koji na odgovarajući način ispunjava obavezu davanja zekata Uzvišeni Allah pomaže da dostigne visok stepen svijesti koji podrazumjeva zahvalnost Uzvišenom Allahu na nafaci koje mu svakodnevno daje, mogućnosti da pomaže drugim ljudima i saznanju da je čovjek samo korisnik, a ne apsolutni vlasnik, imovine koja mu trenutno pripada. Intersantno je napomenuti da Uzvišeni Allah kada u suri eš-Šems govori o duši i u devetom ajetu kaže:


Uspjeće onaj ko dušu očisti.


On koristi pojam zekka, koji je istovjetan pojmu obaveznog čišćenja imetka, davanja zekata. Svako vrijeme u ljudskoj povijesti je na svoj način teško, ali možemo ustvrditi, da nikada kao danas nam nije potrebno duhovno, mentalno i materijalno pročišćenje. To pročišćenje u velikoj mjeri donosi zekat. Stoga je zekat jedan od ključeva naše duhovne, mentalne i materijalne obnove, stabilnosti i napretka.


Generalno se iz Kur'anskih ajeta i hadisa Muhameda alejhi selam koji govore o zekatu može izvući poruka da osoba neće postići istinsko dobročinstvo, iskrenost, niti će iskreno vjerovati i bojati se Uzvišenog Allaha, dok ne bude ispunjavao obavezu zekata i ispunjavanjem te obaveze on se u potpunosti distancira od licemjera i nevjernika. Osoba koja na pravi način ispuni svoju obavezu davanja zekata bit će nagrađena nagradom koju je Uzvišeni Allah pripremio za svoje iskrene robove. S druge strane, negirati zekat, kao strogu vjersku obavezu, znači izlazak iz vjere, a ne davanje zekata za osobu koja ga je dužna dati, prestavlja veliki grijeh koji podrazumjeva kako dunjalučku tako i ahiretsku kaznu i udaljava od Allahove dž.š. milosti.


Davanje zekata na adekvatan način, u našem vremenu, jeste jedna od najboljih potvrda pripadnosti islamu i lojalnosti Islamskoj zajednici. Muslimani, zekatni obaveznici, koji daju svoj zekat u Fond Bejtu-l-mal postižu višestruke efekte, za koje će, ako Bog da, biti višestruko i nagrađeni. Prvi efekat je izvršavanje jedne od pet najznačajnijih vjerskih dužnosti, čime svjedoče, potvrđuju svoju pripadnost islamu. Drugi je izvršavanje obaveze u skladu sa važećim propisima, čime iskazuju podršku i potvrđuju lojalnost Islamskoj zajednici, koja je potvrda postojanja i jedan od stubova opstanka muslimana na ovim prostorima. Treći je, za savremene muslimane možda i najteži aspekt, sposobnost da budu dio organiziranog sistema, koji putem jačanja Fonda Bejtu-l-mal jača jedinstvo i poziciju muslimana na ovim prostorima.


Budući da je islam vjera sistema, jedno od ključnih pitanja savremenih muslimana je i pitanje potvrde svoje vjere kroz sistemski uređene mehanizme. Nažalost, i previše nas ima koji smatramo da nam nisu potrebna sitemski uređena rješenja.


Podaci koji govore da manje od petnaest posto zekatnih obaveznika muslimana u Bosni i Hercegovini daje na odgovarajući način zekat trebali bi da zabrinu svakog od nas. Očigledno je da veliki broj muslimana u Bosni i Hercegovini i dijaspori ne obraća pažnju na ogromnu važnost ove obaveze koja je naglašena i u brojnim hadisima Muhameda alejhi selam. Navešćemo samo neke od hadisa koji ukazuju na uticaj zekata na svakodnevni život. Prenosi Hâkim da je Muahmed alejhi selam rekao:


"Ako daš zekat na svoju imovinu odstranio si od sebe zlo i nesreću."


U drugom hadisu, koga prenosi Ebu Davud, Muhammed alejhi selam je rekao:


''Osigurajte svoje imetke davanjem zekata''


Također, u hadisu koji govori o posljedicama ne davanja zekata na cjelokupnu zajednicu Muhamed alejhi selam kaže:


''Nema naroda koji ne daje zekat, a da ga Allah neće kazniti raznim nesrećama, glađu i sušom.''


Ukoliko nam navedeni hadisi, brojni ajeti i ostali argumenti islamskih učenjaka nisu dovoljni, da bismo popravili svoj odnos prema zekatu i sa punom odgovornošću pristupili ispunjenju te obaveze i na taj način potvrdili svoj identitet i pripadnost islamu, moramo detaljno preispitati osnovne postulate našeg rezonovanja i djelovanja.


Prirodno je da čovjek do neke mjere voli imetak, vežući se na određeni način za njega i nastoji da ga zaštiti, ali je u isto vrijeme nepojmljivo da ignoriše jasna kur'anska upozorenja i upozorenja koje je uputio Muhamed alejhi selam o stvarnim opasnostima za taj imetak. Jedno od upozorenja koje je uputio Muhamed alejhi selam je hadis kojeg prenosi Bejheki: ''Zekat se nikada nije pomiješao sa bilo kojim dijelom imetka, a da ga nije uništio i učinio da se raspadne'' Imami Ahmed smatra da ovaj hadis odnosi se i na one koji primaju zekat, iako ga ne zaslužuju i ne pripadaju kategorijama koje mogu primiti zekat. Miješanje zekata sa ostatkom njihovog imetka za posljadicu će imati njegov raspad i uništenje. Šerijatski pravnici se slažu da ispunjenje obaveze davanja zekata ne podrazumjeva samo čin davanja zekata, već ta obaveza podrazumjeva odgovarajući obračun, vođenje računa kome se daje zekat i na kraju sam čin davanja. Činjenice govore da ukoliko želimo biti uspješni na ovom svijetu i zaslužiti Allahovo zadovoljstvo, oprost i nagradu na budućem svijetu, moramo promijeniti svoj odnos prema zekatu. Vrlo često ljudi koji ne žele da daju zekat pravdaju to različitim izgovorima nastojeći oprati svoju savjest. Međutim, svako onaj ko trezveno razmišlja i upoznat je makar sa dijelom Kur'anskih ajeta i hadisa koji govore o zekatu, neće sebi dopustiti da se ogluši o ispunjenje jedne od najzanačajnijih obaveza za muslimane. Samo oni koji su postali robovi svog imetka i očiti neprijatelji islama i muslimana mogu sebi dopustiti da u negativnom kontekstu govore o zekatu. Hvala Uzvišenom Allahu, koji je uputio generacije naših prethodnika i naših savremenika koji su potvrđivali i potvrđuju svoju vjeru i pripadnost zajednici muslimana davanjem zekata. Zahvaljujući toj uputi i njihovom odgovornom odnosu prema ovoj obavezi mi danas imamo Fakultet Islamskih nauka u Sarajevu, imamo očuvanu Gazi Husrevbegovu medresu i biblioteku, imamo prilično jake i stabilne institucije Islamske zajednice. S druge strane, možemo sa žaljenjem konstatirati da smo propustili jednu veliku priliku da putem organiziranog davanja zekata i jače podrše Fondu Bejtu-l-mal, damo veći doprinos povratku naše braće na svoja ognjišta čime bi se na cijeloj teritoriji naše domovine, u većoj mjeri, svakodnevno potvrđivala prisutnost islama i muslimana. Iako mnogima od nas, stavljanje u vezu našeg odnosa prema zekatu i našeg ukupnog društveno-ekonomskog stanja, uključujući i dokaz naše vjere na cijelom području Bosne i Hercegovine, nije odgovarajuće, ta veza sigurno postoji. Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini je preuzela jedan veliki emanet, obavezu i odgovornost da organizira prikupljanje i raspodjelu zekata i sadekatu-l-fitra s ciljem da ispunjenje obaveze davanja zekata za muslimane u Bosni i Hercegovini učini što lakšim i da ojača poziciju muslimana na ovim prostorima. U cilju podizanja svijesti zekatnih obaveznika i jačanja Fonda Bejtu-l-mal, u narednom periodu, Islamska zajednica će poduzeti konkretne aktivnosti na jačanju i unapređenju sistema promocije, prikupljanja i raspodjele zekata i sadekatu-l-fitra. Svjesni smo činjenice da sadašnji sistem sigurno nije savršen i da ima dosta prostora za njegovu doradu, ali i da samo zajedničkim radom i podrškom tom sistemu, možemo očekivati izgradnju boljeg sistema u budućnosti. Svaki pokušaj soliranja i opstrukcija prema postojećem sistemu, ma od koga on dolazio, može se ocijeniti kao zlonamjeran i loš za Zajednicu i poguban za izgradnju boljeg sistema. Veliki je broj zekatnih obaveznika u Bosni i Hercegovini i dijaspori koji imaju želju da saznaju što više o ovoj obavezi, ali na žalost, vrlo često, ne dođu do adekvatnih informacija i odgovora iz raznoraznih razloga. U isto vrijeme, priličan je broj i onih zekatni obaveznika koji ne žele da daju zekat i uvijek su skloni izmišljati brojne izgovore među kojima je najčešći izgovor da nemaju adekvatne odgovore na odgovarajući način obračuna zekata na svoju imovinu. Iako većina imama u Bosni i Hercegovini je u mogućnosti da da i daje adekvatne odgovore na postavljena pitanja o zekatu, u posljednje vrijeme zekatni obaveznici mogu da koriste i savremena pomagala za obračunavanje zekata. Jedno od tih pomagala je i softwer za obračunavanje zekata, zekat kalkulator, kojeg svi zainteresirani zekatni obaveznici mogu pronaći i koristiti na web portalu Rijaseta Islamske zajednice: www.rijaset.ba/zekat Također, zekatnim obaveznicima se nude i razni materijali u vidu printanih uputstava za obračunavanje zekata, kao i mogućnost da putem telefona, fax-a i e-maila dođu do odgovarajućih odgovora na pitanja vezana za zekat. Na kraju ostaje pitanje, da li će većina od nas potrošiti ostatak svog života tražeći raznorazna opravdanja i uvjerenja, kako bi izbjegli obavezu davanja zekata ili ćemo ovjeriti svoju potvrdu na vrijeme i sa njom doći pred Gospodara na Sudnjem danu.


Molimo Uzvišenog Allaha da nas uputi i da nam snage da se odupremo šejtanskom uticaju i svoje obaveze ispunimo u skladu sa Njegovom naredbom i uputom kako bi On sa nama bio zadovoljan i kako bi postigli sreću na ovom i na budućem svijetu.


 

mr. Elnur Salihović


Noviji postovi | Stariji postovi

Islamska Zajednica Bošnjaka u Finskoj

MOJI LINKOVI

Suomen Bosnialainen islam-yhdyskunta
Tervetuloa meidän sivuihin!

Suomen Bosnialainen islam-yhdyskunta on perustettu 11.11.1995 Helsingissä.
Toiminta-alue: koko Suomi
Istumispaikka: Helsinki

Yhteystietoja:
Imaami: Aziz Sabic
Puhelin: 0443382641
izb.fin@gmail.com
www.izbufinskoj.blogger.ba

Yhdyskunnan tilinumero:
FI7080001710443087
SUOMEN BOSNIALAINEN ISLAM-YHDYSKUNTA

Käyntiosoite / moskeija:
Vanhaistentie 8, 00420 Helsinki.

Islamska Zajednica Bošnjaka u Finskoj
Dobrodošli na naše stranice!

Islamska Zajednica Bošnjaka u Finskoj je osnovana 11.11.1995 godine u Helsinkiju.
Područje djelovanja je cijela Finska a sjedište Zajednice je u Helsinkiju.

Kontakt:
Imam Aziz ef. Šabić
telelefon: 0443382641
(358-44-3382641)
izb.fin@gmail.com
www.izbufinskoj.blogger.ba
Na Facebook.com: Islamska Zajednica Bosnjaka u Finskoj

Adresa mesdžida:
Vanhaistentie 8,
00420 Helsinki,
Finland

(U mesdžidu se redovno obavljaju džume namazi, vjeronauka za djecu...)

Članarina za 2016 godinu:
20 eura za svaku punoljetnu osobu.

Članarinu (i ostale uplate sa naznakom svrhe uplačivanja) možete uplatiti na žiro račun Zajednice.

Žiro račun:
FI7080001710443087
SUOMEN BOSNIALAINEN ISLAM-YHDYSKUNTA

MOJI FAVORITI
-

BROJAČ POSJETA
28774

Powered by Blogger.ba